Instrukce k používaní Fitbit aplikace

Nastavení notifikací v telefonu

Nastavení a specifika telefonů značky HUAWEI (či jiných telefonů čínské výroby, kde dochází k problémům se synchronizací přes Bluetooth)

Pro případ problémů se synchronizací náramku přes Bluetooth s telefonem je možno využít alternativních způsobů synchronizace přes jiné zařízení (např. počítač či tablet)

Informovaný souhlas a interpretace výsledku z měření ZDE: 

Potvrzení pro vrácení Fitbitu

Často kladené otázky

Po dobu zapojení do studie je nejdůležitější hlídat si, že máte na svém telefonu zapnuté Bluetooth a že jste přihlášení do aplikace Fitbit (přihlašovací údaje Vám byly předány při návštěvě našeho Centra). V horní liště telefonu by také stále po dobu studie mělo být logo HAIE s upozorněním, že jste do studie zapojeni. Aplikace HAIE musí být aktivní, abychom Vám mohli zasílat dotazníky. 

Načasované dotazníky Vám budou chodit automaticky ve čtyřech časových oknech: ranní (mezi 8:00-12:00), dva denní (jeden mezi 12:00-16:00 a jeden mezi 16:00-20:00), večerní (notifikace mezi 20:00-22:00 – je však možno vyplnit do 23:59). Vždy Vám v daném časovém období přijde jen jeden dotazník a to náhodně – tzn., že jeden den Vám ranní dotazník může přijít v 8:30 a druhý den v 11:00.

Navíc Vám každou neděli mezi 16:00 – 20:00 přijde krátký dotazník na možné zranění. 

Upravit lze pouze ranní čas, pokud vstáváte později než v 8:00, nebo večerní čas, pokud chodíte spát dříve než v 22:00. Nastavení lze provézt přímo v aplikaci HAIE (ikona se čtyřmi tečkami) vpravo nahoře kliknutím na tři tečky, které Vám zobrazí Nastavení. Zde je možno změnit začátek ranního časového okna na pozdější čas (např. na 9:00) či změnit večerní časové okno, aby končilo dříve než v 22:00  (např. v 21:30). Pokud si nastavení změníte, budou Vám dotazníky chodit v nových časových vymezeních. Jiná časová okna měnit nelze.

Pokud je nastavení Vaší aplikace provedeno správně, dotazníky Vám budou chodit v daných časových intervalech (i pokud nejste zrovna připojeni na internet). Je možné, že Vám dotazník přišel, ale promeškali jste jeho vyplnění. Dotazník je k dispozici vždy jen 45 minut. Prosím zkuste si změnit v telefonu styl upozornění notifikací tak, abyste příchozí dotazník registrovali (např. změnit vibrace na zvukový efekt nebo naopak, podle toho, co Vám vyhovuje). Nastavení se dělá přímo v nastavení Vašeho telefonu stejně jako při nastavování příchozích zpráv/sms atd.
Dotazníky by správně měly chodit i v režimu, kdy jste offline (tedy bez připojení k internetu).
Pokud máte pocit, že Vám dotazník nepřišel, může to být z dalších důvodů jako je přísné bezpečnostní nastavení nebo nastavení režimu úspory baterie, který vede k tomu, že telefon vypíná aplikace běžící na pozadí. Tento problém je častý u telefonů značky Huawei. Pro tipy, jak řešit tyto problémy, prosím klikněte ZDE. Jinak nás prosím kontaktujte.

Je možné, že Vám notifikace na dotazníky nefungují správně, pokud máte bezpečnostní nastavení telefonu v nejpřísnějším režimu nebo máte nastavení šetření baterie (např. režim stamina nebo ultra stamina). V těchto situacích může systém telefonu některá upozornění vypínat. Zde je řešením změna nastavení telefonu na méně přísný režim či vypnutí režimu šetření baterie.  Změny je možno provézt v Nastavení telefonu. 

Reportovat byste měli každou záměrnou pohybovou aktivitu, která trvala déle než 20 minut a vedla ke zvýšení Vaší tepové frekvence a dechu. V aplikaci HAIE klikněte dole na ikonu + a pak na zobrazenou ikonu pohybové aktivity („běžec“). Nahoře se Vám načte dotazník k pohybové aktivitě, který kliknutím vyplníte.

Také prosím reportujte jakékoliv zranění pohybového aparátu (svaly, šlachy, kosti, klouby), které jste utrpěli. V aplikaci HAIE, klikněte na ikonu + a pak na „report zranění“. Nahoře se Vám načte dotazník k report zranění, který kliknutím vyplníte.

Aplikace Fitbit byla nainstalována, aby bylo možné zaznamenávat data z Vašeho fitness náramku. Po úvodním nastavení náramku není třeba, abyste s aplikací pracovali. Je důležité zůstat v aplikaci přihlášen(a) a neodhlašovat se tak, aby mohly probíhat automatické synchronizace dat.  Po skončení naší studie si můžete aplikaci odinstalovat. 

Zhruba každých 5 dnů je potřeba FitBit náramek nabít. Na nízkou baterii by Vás měl upozorňovat jak náramek ikonkou nízké baterie, tak aplikace FitBit skrze notifikaci. Pro nabití náramku je potřeba na něj přicvaknout speciální nabíječku, která byla součástí balení náramku. Nabíječka se přicvakává ze spodní části FitBitu, tak aby malý otvor pasoval kolem tlačítka FitBitu. Při správném zapojení by měla nabíječka cvaknout a FitBit, pokud je již nabíječka připojená do zásuvky či notebooku, jemně zavibrovat. To, že se FitBit nabíjí, poznáte také podle toho, že se na displeji zobrazí ikonka nabíjející se baterie.

V takovém případě je možné synchronizovat náramek Fitbit s Vaším počítačem nebo notebookem, pomocí počítačové verze Fitbit aplikace a bluetooth konektoru. Nezapomeňte, že v tomhle případě je nutné náramek Fitbit synchronizovat přes počítač, ale dotazníky vám budou chodit stále na Váš chytrý telefon. Pokud využíváte synchronizace přes počítač, ještě více je důležité myslet na vyplňování manuálních dotazníků pokaždé, když jste vykonávali pohybovou aktivitu po dobu alespoň 20 minut (zejména v období, kdy Vám chodí dotazníky na telefon). Postup k synchronizaci přes bluetooth konektor najdete ZDE.

 

Náramek společně s veškerým příslušenstvím (nabíječka, případně bluetooth konektor) prosím zašlete zpět v polstrované obálce, aby se přístroj nepoškodil. Lze doručit také osobně přímo do Centra diagnostiky lidského pohybu (Ostrava, Varenská 40a) nebo na kontaktní místo v Českých Budějovicích. Detailní informace pro návrat náramku Vám budou včas zaslány.

Kontakt

Adresa
Ostravská univerzita
Varenská 40a
70200
Otevírací doba
Po-pa: 7:00 – 20:00

So-Ne: po domluvě

Kontaktujte nás